Rss Feed

Umut Karacaoğlu

n'apsaydım, banka mı soysaydım?

Kınama Beni, Drama Queen.

Eylül 15th, 2010 by , under Boğa Boku, Dene-meme. 7 Comments

Öne doğru çıkık çenesi, duyduğu hüznü doğrulamak üzere titriyor. Bir çocuktan hoşlanmış; ama çocuk askere gidiyormuş.. gitmese ne iyiymiş. Muhteşem bir sevgili belki de harika bir olurmuş falan filan..

1yakından tanıdığım nadir kadınlardan biri; dolayısıyla bu çocuktan hiç haberim olmamasına şaşırıyorum. (daha&helliip;)

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

beta: “ajdar tiki kızlardan bile daha şapşal, zevk alırım çok ona kafa atsam..”

Mart 8th, 2010 by , under Boğa Boku, Hepsini Biliyorum. 8 Comments

müzik zevki benimkinden kat kat iyi olan çoğu dostumun burun kıvırdığı; aynı şekilde piyasanın egemenlerinin yalnızca poplaştırabildiğini seri üretime aldığı; hatta çoğu zaman ‘lan acaba bu adamlar sadece ben dinleyeyim diye mi söylüyor bu şarkıları?” diye düşündüğüm ufak ve ufak olduğu kadar da karışık bir dünya var, hemen ayaklarınızla çiğneyip geçtiğiniz kaldırımların altında.. türkçe rap dünyası..

albüm

albüm

arabesk yapan sagopa‘yı ve kıraç‘ın dizi piyasasındaki yerini, dizi ve reklam müziği ataklarıyla sarsmaya başlayan rap değil pop, “underground” değil hemzemin takılan ceza‘yı bir kenara bırakırsak; baştan sona amatör ve bu yüzden de oldukça keyifli bir alem bu türkçe rap alemi. genelde lise seviyesinde ve çok kötü bir arabesk-pop kırması kanalına kayan bi’ dinleyici kitlesi var. velakin gün geçtikçe; henüz aranjmanları ve besteleriyle olmasa da sözleriyle zeka pırıltısı sergileyen; aklı başında, ne yaptığını bilen adamlar çıkıyor. yoksa ben de farkındayım yani; “türkçe rap dinliyorum” diyenlerin bir kısmı amerikan afro amerikan varoşluğuna özenip öyle olmaya çalışıyor; petshop’lardan pitbull kiralayıp gezdiriyor; diğer bir kısmı için ise türkçe rap pek çok anlamda, aslında bir ismail yk. hobisi.. (daha&helliip;)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

önsöz.

Aralık 1st, 2009 by , under alacakaranlık kuşağı, Boğa Boku. 5 Comments

dünyamız, çok sevilen ve çok seven açısından sıkıntılı günler geçirirken; biz, her sabah çiğ (daha&helliip;)

Tags: , , , , , ,

amino asit, çükino kezzap.

Kasım 2nd, 2009 by , under Boğa Boku. 2 Comments


* sn. gül bir gün bostancı üçel’de kokereç yiyormuş. rte gelmiş yanına “yi aslanım yi, ab’ye girince hep yasaklanacak bunlar” demiş. sn. gül’ün içi yanmış; bağırmış bankonun arkasına doğru; “hoca ayran çeek!”; Nasrettin hoca fırlamış ocağın arkasından; “çekeyim tosunum” demiş; “ayran, ayanı, ayrana, ayranda, ayrandan.”


* geçen hafta kuzenimin düğünü vardı; yani önünde sonunda evleniyor insanlar bunda çok acayip bir şey yok. işin acayip kısmı düğünden sonra halamla konuşurken ortaya çıktı. biraz gerginlik falan oldu ben de dağılsın diye aklıma gelen en saçma şeyle halama sataştım;

u.k.: hala sana cem’in selamı var.
h.: hangi cem’in?
u.k.: diz eyn’t nating bat e samır cem’in.

bu orta karar klasik bir saçmalıktı ama halamın cevabı tarihe altın harflerle yazılacak cinsten bir cevap oldu;

h.: sana “se”nin selamı var.
u.k.: hangi “se”?
h.: cips.
u.k.: ?..

tamam kötü espirinin hayranıyım ama düğün günü de olmaz ki.. orada mutlu bir olay var. kuzenlerin birinden kurtulmuşum sonuçta.. hala, yaktın beni..

* he tabi bu kötü espri işine bir değinmek lazım. olumsuz bir durummuş gibi görülmesi beni üzüyor. oysa kötü bir espri yapmak sanıldığı kadar kolay değildir. insanlar muhabbet ederken gülmeye zaten meğillidir; bu nedenle biraz mimik, jest ve karakterinizle besleyebiliyorsanız “10” üzerinden “3” alabilecek vasat esprilere bile gülerler. oysa “10” üzerinden “1” daha da iyisi/kötüsü “0” alabilecek espri nadirdir ve zor bulunur. muhabbet boyunca onu kovalarım, bulursam yaparım. herkes sus pus olur, dillere lal iner.. “ne gerizekalıymışsın u.k.” diye geçirirler içlerinden.

ha şunu bileydiniz..

* bir de bu kötü espri sonrası oluşan sessizlik var. acı sessizlik. asıl oly odur işte. kötü espriyi iyi espriye tercih etme sebebidir. bu sessizlik adeta bir katharsis anıdır. iyi veya vasat espriler insanı güldürür, güzeldir ve gelir geçer. oysa gerçekten kötü bir espri yıllarca hatırlanır; akabinde oluşan o ölü evi sessizliği yüreklere kahır gibi çöker. espriyi yapan insan adına herkes utanır ve eli ayağı tutulur. doğru düzgün tepki bile verilemez. herkesin diyeceğini ağzına tıkar, muhabbeti keser atar ve o ortam asla eskisi gibi olamaz bir daha. herkese bir bıkkınlık, bir bezmişlik gelir; duyulan utançtan bir iki saniye sonrası “ne arıyorum lan ben burada” hissiyatıdır. hayatta çok az şey vardır ki kötü espri kadar etkili olsun. gene büyük büyük konuştum örnekleyeyim de tam olsun. sevgili dost fırat ataç’ın şu fıkrası buna bir örnektir;

komutan temel’i yanına çağırır, sorar;

k: adın ne evladım?

t: temel ama “c”si yok.

komutan sinirlenir; “ulan temel’de ‘c’ olur mu?”

t: e biz de yok dedik mına ke.

* babacım bu sosyal bilinç projeleri, bu projelerin gönüldaşları ve yaratıcıları, reklamcıları; neden hep bi’ dramatizasyon/ajitasyon yaklaşımındalar anlayamıyorum. yani millet olarak bir şeyden etkilenmemiz, dikkat etmemiz için illa acıklı mı olması lazım. türkiye’de engelli olmak, genç kızlar okula gitsin falan filan; niye hep ağlamaklısınız arkadaş? bu toplumsal gerçekçi sinema kafasını bırakmanız lazım acilinden. fakir hayatı anlatırlardı ya böyle; ama adam fakirlikten ölse de hayatında güldüğü hayattan zevk aldığı anlar olur gerçek yaşamında. bunları es geçmek daha mı gerçekçi daha mı duyarlı yapıyor yani bizi?

bugün beşiktaş’ta bedensel engelli biri, üzerinde “i’m not normal” yazan bir tişörtle geziyordu. bende daha fazla engeli aşmış, benden daha az engelli bir insandır gözümde. ha kendisini, o projeleri yaratanlardan da daha az önemsediğini düşünmüyorum. bırakın oğlum her şeyden acı kotarmayı. siz neyse onu söyleyin; biz, siz yakınmadan da anlarız.

* “ben terbiyeyi, terbiyesizlerden öğrendim.” ( ebül’ala ma’ari)


* “ben terbiyeyi, cibiliyetsizlerden öğrendim.” (ricardo dominic)

Tags: , , , , , , , , , ,

202’de sular durulmuyor.

Eylül 3rd, 2009 by , under Boğa Boku. 19 Comments

iki kişinin sevişmesi çoğu zaman ilginç değildir. sonuçta insanların büyük çoğunluğu iki kişilik bir topluluğu sevişmek için yeterli görür ve bu alışkanlık ömrü boyunca da devam eder. (daha&helliip;)

Tags: , , , , , , , , , ,